Tuesday, December 15, 2009

ممنون از محبتتان


ممنون از محبتتان.


دو سه تا نکته: اميدورام بر اساس صحبتهاي من فکر نکرده باشيد کار طبيب شما درست يا غلط بوده است. من هم مال همان آب و خاکم. ايران ما سالهايي را در محدوديتهاي شديد علمي به سر برده و نابسامانيهايي در کار کنتاکت لنز بودجود آمده که خيلي هم تقصير همکاران اپتومتريست و چشم پزشک ما نيست ( البته درنهايت، تقصير همين ما اپتومتريستها و چشم پزشکها است - من اپتومتريست هستم). واقعيت اين است که براي رفع اين مشکلات، خيلي کارها بايد بشود. محيط علمی ايران از نظر علوم بينايي دچار عوارضی است که دردرجه اول ناشي از معلوم نبودن جايگاه حرفه هاست. حب و بغضهاي مختلف هم که بيداد مي کند. چندی پيش در يکی از محافل خبري (يکي از روزنامه های ايران)، همکاري که کاملا مي شناسمشان، ابراز کرده بود که لنزهاي يک روزه از بازار جهاني حذف شده اند. اين ادعا يک دروغ محض است. دنيا به سمت لنزهاي يکروزه مي رود ولي اين انسان گرامي چون خودش فقط لنز آر جي پي تجويز مي کند، چنين جمله اي را بيان مي کند. ما در ايران در گير دو چيزيم: دسترسی نداشتن عموم به آخرين خبرهاي علمي و حب و بغض هاي خود خواهانه. اما اينها هيچکدام به معني غلط بودن کار آن دو همکار نيست. من از راه دور نمي توانم در مورد کار آن دوهمکار قضاوتي بکنم که کارشان درست بوده يا نقص داشته ولي حداقل مي بينم که لنزهاي تعويض زمان بندي شده به شما داده اند که اين بسيار عالي است.


No comments:

Post a Comment